Fraktvilkår

Dusjspeil.no benytter forskjellige logistikkselskaper for levering. Normal leveringstid er 3-5 virkedager. Dette kan variere ved høytider -og/eller leveranser til visse områder i Nord-Norge.

Fraktmetode og estimert leveringstid framgår ved bestilling av det enkelte produkt. Valg av fraktmetoder og fraktpriser kan variere utfra ulike kriterier, som vekt og varens dimensjoner. I tillegg benytter vi direktelevering på varer som kan sendes direkte fra tredjepartsleverandører og til sluttkunde, der dette er mulig.

Fraktpriser
Våre privatkunder får gratis frakt på alle bestillinger.
For produkter som veier over 20 kg, vil det automatisk tilkomme ekstra fraktkostnader.


Leveringsvilkår
Varene blir levert til nærmeste utleveringssted.

Våre betingelser for frakt og levering gjelder fastlands-Norge

Ved leveringsforsinkelse som er forårsaket av kunden, kan det påløpe ekstra kostnader (lagerleie) i fra transportøren som vil bli etterfakturert.

Transportskade
Ved varemottak må kunden kontrollere at man har mottatt riktig antall varer og at de er fri for skader. Er det skader på emballasje er det særdeles viktig at transportøren gjøres oppmerksom på skaden og at han rapporterer dette i sitt system. Kontroller gjerne at produktet er fri for skade på posthuset.

Blir det derimot avdekket skjulte skader må dette rapporteres umiddelbart og senest 5 dager etter mottak på telefon  +47 93645757 eller e-post tli@dusjspeil.no.
Ved transportskader må produktet ikke tas i bruk, i motsatt fall aksepteres leveransen.

Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med overnevnte.